Äntligen!

Det är svårt att inte dra på smilbanden när något man gått och drömt om i evigheter slår in. ÄNTLIGEN har jag en riktig mountainbike! Skrotade min gamla GT Arrowhead som var i bedrövligt skick och skaffade denna Trek 6700 på Nejde's i Nybro. Det tar alltid emot att göra sig av med något du har haft så fina minnen med, men den hade gjort sitt och de åren tackar jag för. Allt skit den fick stå ut med. Hopp i skogen nedför branta backar. Det var på den gamla goda tiden då jag cyklade 6-7mil bara för att det var vad som fanns att göra i skogen. Det lär ta ett tag innan jag får upp den konditionen igen; eller de magmusklerna. 


Men visst är den vacker?

Sam på Nejde's är en rätt rolig kille måste jag säga. Först får jag höra att cykeln kommer nästa vecka. Det gjorde den inte. Inte veckan efter. Sedan igår så ringer han upp och säger att tyvärr, den kommer inte förrän den 12:e; till Sverige. -"FAN.." tänkte jag och accepterade läget. Så jävla typiskt min otur, IGEN.
Men så får jag ett samtal tidigt på eftermiddagen. "Du har fått ett mail på facebook. Jag har ett erbjudande till dig där. Kolla upp det så kan du ju höra av dig sen"

Då har han i löndom haft cykeln hemma och satt ihop den. Jag blev så totalt jävla grundlurad och givetvis sjukt glad! Bästa prank call på hur länge som helst! 

Cyklade hem genast och bar upp dyrgripen i lägenheten. I helvete den ska stå ute säger jag bara. Väggfäste är på G och nya cykelskor från Shimano är inhandlade. Måste varit de dyraste som de hade (som inte var vinterskor) men de satt absolut oöverträffat bäst. Att jag sedan fick dem, handskarna, bikeskins och flaskhållare till halva priset gör ju inte min dag sämre. Tack Sportson. 

Nu väntar jag egentligen bara på lite nya, snygga cykelkläder. Sedan ber vi för vackert väder hela helgen! Iofs. är det skit samma. Jag tänker rulla ut på stigarna oavsett! Smuts är välkommen!

Kommentarer

Kommentera här

Ditt namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras... kanske, kanske inte)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0